Podul Roman din Córdoba este situat pe râul Guadalquivir , deoarece trece prin Cordoba , și se alătură cartierul Campo de la Verdad cu Cathedral Quarter . De asemenea, cunoscut sub numele de "Podul Vechi", a fost singurul pod care a avut orașul timp de 20 de secole, până la construirea podului San Rafael , la mijlocul secolului al XX-lea . Pe data de 9 ianuarie 2008, a fost inaugurată cea mai mare și controversată remodelare a Podului Roman din istorie.
Din 1931, podul, împreună cu poarta podului și turnul Calahorra, a fost declarat un monument de interes cultural .
Construit în la începutul primului secol d.Hr. , în timpul dominației romane în Córdoba , pe râul Guadalquivir (înlocuind , probabil , un lemn mai primitiv), are o lungime de aproximativ 331 de metri și este compus din 16 de arcuri, cu toate că a avut inițial 17 Acesta a fost unul dintre cele mai importante mijloace de intrare în oraș din partea de sud a Peninsulei Iberice, deoarece este singurul punct de trecere a râului fără a folosi niciun tip de barcă. Probabil că Via Augusta care a trecut de la Roma la Cádiz a trecut prin ea.
Din momentul dominației musulmane găsim la capătul sudic turnul defensiv Calahorra și la capătul său nordic, Puerta del Puente . Acest lucru este , de asemenea , numit în mod eronat de către oamenii cordovan ca Arcul de Triumf , pentru că nu a fost niciodată un Arcul de Triumf, dar una dintre ușile de perete vechi. Actualul Puerta del Puente a fost construit de arhitectul Hernán Ruiz al II-lea în 1572 . În centrul podului este un triumf al San Rafael , care datează din 1651 , de sculptorul Bernabé Gómez del Río .
În mai multe vremuri, Podul Roman a devenit intrarea în oraș pentru călători care au venit din sud. Nu în zadar, se afla la capătul podului, în Puerta del Puente, fațada sudică a orașului (Oficiul de la intrarea orașelor în care au fost plătite drepturile consumatorilor). În plus, Podul Roman a fost o parte integrantă a Drumului Național IV, fiind traversat de călători care au coborât din centrul Spaniei spre zona de sud și invers.
Pe 1 mai 2004 a fost transformată într-o punte pietonală, venită în trafic motorizat .
Este parte a centrului istoric al orașului Cordoba, declarat în 1994 de către UNESCO drept un patrimoniu mondial .
No comments:
Post a Comment